Click this

Wednesday, September 21, 2011

Twisting stories

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh


Howdy boys and girls? Hari ni bukak blog sebenarnya nak luahkan semua perasaan yang dah hampir sebulan dipendam disimpan dan diperap. Tapi disebabkan semua post dalam blog ni berkisarkan ke'busy'an yang melanda maka di postpone kan dahulu lah luahan perasaan ini dan mungkin akan di post dihari yang lain.


Lets forget about the ketegangan yang terpaksa saya lalui dalam masa beberapa hari ini dan kite move backwards ke peristiwa raya yang sudah ditinggalkan selama entah berapa hari malas nak kira. Ouh. Raya was fun. Full of excitements, foods and family gathering around and chit chatting. Everything was fine for me except for the tidak berkesempatan beraya bersama kawan which for me is still okay. Not a big deal pun.


Tapi disebabkan raya yang singkat hanya 3 hari je beraya di kampung, so there was not much to tell pun. Okay how to start eyh? The first day of eid, we went to kubur arwah atuk dan nenek. And most of us sepakat sehati sejiwa untuk tak pakai baju raya yang baru for the first eid because biasanya raya pertama tak berjalan sangat. Just lepak dekat rumah and waiting for the visitors. 




Seperti semua orang yang menyambut hari raya, adat kunjung mengunjungi tu memang dah jadi kewajipan. Selagi ada rumah yang boleh diterjah, diterjahnya sampai perut pun dah tak dapat nak terima makanan yang ada and mula lah craving for nasi. Lemang and ketupat boleh say bye bye la.


So boleh kate, sehari suntuk la menjelajah daerah hilir perak tu mencari rumah yang perlu dikunjungi. And the cycle repeat again and again. Masuk rumah, bagi salam, makan, sembang sesama sendiri, salam nak balik, tunggu dapat duit raya ke tak. Ouh pehlis. I memang susah pun nak dapat duit raya. Sigh.




And it is all start here. For the first time I spend my own money my first gaji, belanja 2 orang sepupu makan Mcd di malam raya kedua. Disebabkan ini satu satunya Mcd yang wujud di Teluk Intan dan mungkin ramai pulak warga kota yang mengidam makan fastfood di kala raya, maka Mcd dipenuhi dan dibanjiri manusia pada pukul 2 3 pagi. Ye kami pergi makan Mcd pukul 12.30 pagi rasanya and balik lewat pukul 2. And tomorrow morning, I got sore throat and a flu. 


Last day dekat kampung, we just pergi open house my auntie dekat Bagan Datoh dan makan mee rebus dengan lahapnya dan sekelip mata 1 periuk mee rebus habis. It is sad that I can't really taste the flavor because of the sore throat and flu kan. Start dari raya kedua lah until the day nak sambut junior masuk I demam. =.=''




So, that is my raya. 


No comments: