Click this

Friday, May 4, 2012

INDONESIA - Day 4

Assalamualaikum w.b.t


Mungkin saja ada antara korang yang tertanyatanya kemana hilangnya si penulis blog yang dulunya tak lepaslepas update blog setiap hari tapi sekarang berhabukhabuk blog kena tinggal, eyh ke da memang sejak azali lagi memang dia suka abaikan blog? Mungkin. Tapi mungkin ada juga antara korang yang kata budak nih mesti busy bukan main, kalau tak duduk dibilik menghadap buku doplohpat jam mungkin dia sedang meronggeng perabis duit jpa. Wild thinking nampak. Haha. Mungkin ada yang lebih tepat lagi, takde sape yang pedulik lah!


Tapi adalah jugak update dalam beberapa patah perkataan hari tu kan. Entry sebelum ni adalah berumur beberapa hari yang lepas. Sepatutnya dua tiga minggu yang lepas merupakan minggu yang free tanpa stress. SEPATUTNYA lah! Selepas diumumkan 2 program kolej kena tangguh which one of the program aku jadi timbalan pengarah dan ditangguh kepada semester hadapan while the other one ditangguh ke minggu yang berikutnya which aku ketua biro protokol, jadi aku simpulkan minggu lepas minggu yang bebas tanpa stress for upcoming program. Beban meeting malam dan meeting bertindihtindih pun berkurangan la. Except for satu program besar tu walaupun aku jadi pengarah tapi dengan penangguhan lagi 2 program tu buat aku rasa lega sikit. Lega banyak lah mungkin.


Jadi cuti yang bermula pada hari Sabtu lepas telah dihabiskan di Batang Kali, rumah kawan, bermotifkan tiga perkara yakni perkara pertama, ada dua orang budak nak berurut untuk mengeluarkan angin dalam badan, motif kedua, pulangkan kuali yang dipinjam masa perkampungan Kukem dan yang ketiga adalah bermain air sungai belakang rumah. Macam happening je kan. Tinggalkan stress semua kat kolej dan bersukaria dirumah orang dan makan nasi air tangan mak orang lain. Much better dari makan kat cafe. Tapi ada satu incident yang pahit untuk dikenang terjadi. Argghh. Malang tidak berbau. Itu aku tau. Musnah cuti gembira 4 hari. Rugi kelas cancel hari Isnin sebab cuti tak segembira yang dirasa. Cuti hari buruh lagi. Takpe lah, biar Allah je yang balas. Forget the pass Shyra. 


So I was the driver that day. Face too much difficulties while driving this car you know.


Jadi, apakata kita layan gambar hari terakhir dekat Indonesia hari tu. Sebab gambargambar dekat Batang Kali tu macam banyak bersifat peribadi so bagi menyerikan lagi entry kali ni, kena lah jugak letak gamba ye dak. Godekgodek gamba lama and dang! Jumpa lah beberapa keping untuk di story kan sikit sikit.





Kenapa Indonesia patut dijadikan salah satu lokasi percutian anda? Simple, the culture. Culture dorang dan culture kita berbeza tapi there is a relationship between these two countries tau. Walaupun selalu main cakarcakar, gaduhgaduh macam anjing dengan kucing kan tapi kalau kita flashback balik apa yang kita belajar masa kelas Sejarah dulu, negara kita dan mereka punya kaitan yang dekat. At least kita boleh relate the history. Secondly, it was the food. Nak cari makanan halal pun mudah. 



 
Restauran dekat sana pun semua besarbesar, gah gah, mungkin sebab tempat pelancongan so biar nampak esklusif nak tarik pelangan. Tapi mungkin selepas dua atau tiga hari kita akan craving for Thai's food especially Tom Yam sebab dekat sini semua masakan Padang. Nasi Padang all day long, it goes through your stomach for lunch and dinner. Tapi jangan risau, boleh request makanan lain jugak.






So, masa last day dekat Padang barulah boleh berkesempatan pegang my Canon sebab selalunya adik sepupu yang nak ambil gambar. Resultnya gambar pun tak menepati cita rasa. Ahaha. Nevermind. Kalau nak jadi kakak yang baik, macam tu lah kan. Eyh. So oley. Bagi yang minat nature, suka ambil gambar pemandangan indah, this is the right place. Nice weather, nice scenery. Gambar dijanji menepati cita rasa.
 



Uniknya Padang-Bukit Tinggi ni, landasan keretapi dia berada dalam keadaan yang menggerunkan. Unik. Haha. Di depan rumah pun boleh ada landasan keretapi. Sehinggalah ada satu kejadian maut yang berlaku di landasan tersebut, barulah landasan keretapi yang berbahaya itu ditutup. Kiranya betullah, selagi tak ada kejadian buruk yang berlaku memang tak ada tindakan yang akan diambil. 


 So that was my latest update untuk jangka masa ini. Panjang untuk top up balik entri tak berupdate. Okay then. 2.30 nak kena naik office. Back to work! Macam kerja office pulak. Sampai jumpa nanti. 

^_^

1 comment:

kura said...

ye. aku teringin nk pg indonesia. aku nk pg bali. aum. Eh!