Click this

Friday, December 2, 2011

Major in Biology

Assalamualaikum


It is Friday.
Ya Allah, tiap permulaan cuti itu sungguhlah menyenangkan.
Kiranya tiap minggu, hari Jumaat itu adalah hari yang bermula dengan senyuman.
Penat lelah lima hari menuntut ilmu, akhirnya dapat jugak rehatkan minda buat seketika.
Alhamdulillah.


Mulanya kehidupan di universiti bagi aku adalah satu kehidupan yang agak menyeronokkan. Aku rasa bebas. Aku rasa tenang. Tidak seteruk di matrikulasi dulu. Tapi nikmat itu sekejap. Sungguh sekejap. Ini semua gara-gara semester 3 yang bagi aku agak memerlukan pengorbanan yang besar. Bila kadang aku rasa ingin menyerah. Bila kadang aku rasa menyesal atas keputusan lalu. Tapi, aku hapuskan pemikiran setan itu. Persetan.


Well, Major in Biology memang menuntut aku menjadi kuat dari dulu. There is interesting fact behind this course. Want to know?


1) Teach us how to be a scientist.

Act like a scientist now. haha. And a ton of LAB REPORT!



2) Be patient and precise

Sewing. Boleh jadi isteri mithali. 



3) Animal lover

Although with a creepy one.



 3) Good friend with microscopes

Especially when handling it with microbs. Again, be patients. 



 4) Not afraid or eww eww with those creepy creatures

I can't get rid of that feeling. Still. Sorry.



4) Living things friendly

Selain dari pandai makan, kena pandai tahu nama scientific pokok jugak.



5) A good photographer

Ramai yang tak tahu. Surrounding + camera = Biologist. We have to know how to handle the camera. It is a must.


6) Be a brave girl for frog catching activities

Believe it or not. 


Paling tidak pun bila aku lihat gambar-gambar ni, perasaan menyesal tu akan hilang sedikit demi sedikit. Yet I have to admit, biology is fun although it is a very difficult subject. Lets that FUN cheer me up!!


No comments: