Click this

Tuesday, March 22, 2011

Promoter

Kan dulu ada pernah cakap tapi xdela dulu sangat pun, adela dalam beberapa hari lepas yang saya sudah dengan jayanya menjadi seorang promoter yang gigih serta berwibawa. Hee  Senyum sampai nampak gigi.  (:


So, this upcoming 26th and 27th March pihak MPSJ ada buat program exploria kerjasama dengan Bakti Siswa UPM. So, kitorang kumpulan baksis 28 sebagai AJK publisiti zon 5 telah mengambil langkah untuk promote this program by distributing the fliers kepada penduduk area sini.


So now, I nak feed you all dengan pictures yang xdelah banyak sangat and yeah please digest sendiri all the pictures. Bhahahahah. Evil!



The fliers and posters


Team Seri Kembangan


Partner


Exhausted


Me with fake smile


Kepsi. Yeah rehat sebentar before going to Seri Serdang


Behind all the pictures shown above, there are moral values hidden. Just want to share all the difficulties that I faced on that day. Been doing a promoting at Seri Kembangan is not easy as it looks as this place is such a crowded and busy place. Surrounded by all the chinese is such a major problem.


Hah. Okay serious memang susah nak communicate as ada yang tak faham bahasa melayu, is like what the h**l dah berapa lama merdeka tapi tetap tak paham bahasa melayu. Oke, cabaran kedua adalah meredah pasar pagi yang you know lah kan sangat sesak dengan nyonya and apek bawak cucu pagipagi nak beli ikan, barang dapur segala bagai sambil rushingrushing. 


Ada jugak yang tak dapat nak ambil fliers as tangan dorang pun dah penuh angkut segala beg plastik. So, we just like what are we doing here? Tapi ada jugak yang dengar our explanation about the program and take the fliers and ada jugak yang muka memang dari awal mencuka bila hulur fliers lagi tambah buat muka sakit hati. Ouch!


Well, ada jugak yang kena kejar anjing which is not me lah kan. Bhahaha. Ada yang bila kita dekat dengan dia terus dia lari masuk kereta macam lah kita nak pergi rompak dia. Hey, we are not a salesgirl just nak invite you all to the program. Daaa. 


So, after all the difficulties that we faced at Seri Kembangan kitorang pun di transfer to other area which is Seri Serdang. Oke, ini banyak berita gembira sebab jumpa semua ramai orang yang sedang makan so dorang macam gembira lah siket. Yey dan ramai yang respons and show some interest in our program. Thanks!


I admit yang dulu kalau ada orang bagi fliers mesti nak lari malas nak dengar dan vlavlavla tapi sekarang bila diri sendiri yang jadi promoter baru tau apa perasannya. Arghh! Susah weyh jadi promoter. So, after this kalau terserempak dengan promoter ke apa ke sila lah entertain dorang kalau korang ada masa, paling tak pun ambil la fliers tu. Jangan lah sombong sangat kan.


Anda semua dijemput hadir ke program ini ya! Bertempat di stadium tertutup Serdang Jaya, Taman Sri Serdang. Agakagak nak tengok this girl yang busy bekerja bajet commited dengan kerja sila lah datang. 
Erkk. Takde kena mengena.


That is all for today. Lets sleep and before that brush your teeth okay! Salam. 


2 comments:

Ulfa Hisham. said...

waa..terbaik lah dak publisiti!

aku pun slalu lari bila nampak mane2 promoter.haha :D

Shyra. said...

haha. tawu xpe upa. susah giler nak jadi promoter. hehe.