Click this

Tuesday, December 21, 2010

I'm rewarding myself.


Tidak salah kan kalau kita dah letak sepenuh usaha tulus mulus untuk berjaya dan kemudian TER-berjaya sambil buat muka tak percaya dan sejurus selepas itu tibatiba rasa macam nak bagi reward dekat diri sendiri.

Oleh sebab itulah me myself telah dengan gembiranya meng-rewardkan diri ini 2 helai t-shirts 1 pasang jeans dan sekotak big apple 2 hari yang lalu. 2 hari? Aaaa atau nak lebih accurate sabtu yang lepas. Takpe lupakan hari ape sebab saya sangat xkesah. Korang pun kan? ;))

Wah mesti tertanyatanya kenapa out of the blue nak bagi reward syiok sendiri. Oke guys macam ni, bila rasa belajar itu adalah satu perkara yang susah apakata cuba bribe diri sendiri dengan berkata macam ni, eh kau kalau dapat result gempak I swear I give u 2 3 4 5 hadiah tau. I swear. *sambil pandang diri sendiri kat cermin. angkat tangan bersumpah*

Dengan berbuat demikian insyaAllah semangat membarabara nak dapat result gempak jugakjugak sebab dapat hadiah dari diri sendiri nanti. Tak percaya? Cube try tengok. Kadangkala kita perlu cuba pelbagai cara untuk memotivasikan diri sendiri dan ini adalah cara yang saya guna. (^ ^)v

Alhamdulillah berkat doa ibu ayah opah saudara kawan ( my inspiration, my trigger : to make the big jump real ) semua lah kot kalau yang doakan, result first semester kali ini melayakkan saya mendapat anugerah dekan. Paling kurang pun dapat sekali anugerah ni pun xpelah janji merasa jugak sebab ye saya sedar saya bukan budak pandai. Ini pun rezeki dari Allah serta berkat doa orang sekeliling. Lagipun, tinggi sangat pointer nak dapat anugerah ni sebab kena lepas 3.75 baru layak. sigh

Pointer saya 3.85 dan tak malu pun nak mengaku ni first time dapat more than 3.5. Haa memang muka xtahu malu. Hee. Jadi, nak try guna cara saya? Bribing yourself to get what you want. Oleh itu sila start kumpul duit dari sekarang sebab yang pasti lepas dapat result gempak korang pasti nak berjoli sakan tanpa ada rasa bersalah. Selamat mencuba.


Johnny's for lunch
*Ouh he is my super-duper-shopping-assistant ;ppp



Prosperity burger later. Ini pun boleh jadi one of the rewards


PeeAss : Kami makan banyak kami tahu.

No comments: